Reklamować, naprawiać czy kupować nowe – co robić, gdy psują się nasze sprzęty domowe?

W pracy czy w domu otacza nas wiele sprzętów, bez których – jak sądzimy – nie moglibyśmy normalnie funkcjonować. Prawie codziennie używamy suszarki do włosów, czajnika bezprzewodowego, drukarki czy pralki. Wygoda, jaką dają nam tego typu sprzęty, oraz oszczędność czasu wykonywania wszelkich domowych czynności, to główne ich atuty. Ale co z nimi robimy, kiedy nagle coś przestaje działać?

pralka
Autor: Kevin Wheeler
Źródło: http://www.flickr.com
Serwis techniczny służy pomocą, kiedy zepsuje nam się raczej „duży” sprzęt – lodówka, zmywarka, wielofunkcyjny robot kuchenny czy urządzenie wielofunkcyjne. Część firm w ramach puli swoich usług pod wspólną nazwą „serwis techniczny” umieszcza też usługę przyjazdu na miejsce – do domu klienta lub firmy – i ocenę kondycji uszkodzonego urządzenia. Jeśli naprawy można dokonać na miejscu, ponieważ uszkodzeniu uległa przykładowo elektronika w pralce, serwis wykonuje ją od ręki, bez transportowania urządzenia.

Kiedy kupujemy produkty RTV czy AGD w większych centrach handlowych, można dokupić też dodatkową, specjalną gwarancję, która zapewnia szybką reakcję na zgłoszenie problemu (najczęściej w tym samym dniu lub w następnym dniu roboczym). Jednak nie oczekujmy wiele gdy psuje nam się elektryczny młynek do kawy czy ręczny blender. (http://www.zst.waw.pl/pl/serwis-techniczny) Zgłoszona przez nas reklamacja najpewniej zostanie rozpatrzona, ale albo pieniądze zostaną nam zwrócone, albo otrzymamy dokładnie taki sam produkt ze sklepowej półki, jaki oddaliśmy do reklamacji. Niestety, ostatnimi czasy często słyszy się, że naprawianie małego AGD po prostu się nie opłaca, ponieważ sprowadzenie części zamiennych przez serwis techniczny oraz zreperowanie urządzenia może być o wiele droższe, niż zakup nowego. Niektóre sklepy w ogóle nie naprawiają sprzętów, żeby uniknąć ewentualnych nieporozumień w relacji klient-sklep (http://www.zst.waw.pl/pl/) i woli od ręki rozwiązać sprawę reklamacji w sposób pożądany przez klienta.

Rzeczywistość ma się tak, że fala chińskich, niedrogich, a przy tym bardzo awaryjnych sprzętów zalała też polski rynek, osoby trudniące się [TAG=naprawanaprawianiem różnego typu sprzętów bardzo często same doradzają, żeby po prostu oddać zepsutą rzecz do supermarketu zbierającego elektrośmieci, i od razu kupić nową. Kiedyś prowadzono badania mające na celu pokazanie, ile żelazek, pralek, lodówek i innych sprzętów tego typu człowiek zużywa w życiu. Dzięki takim działaniom, jak wyrzucanie i kupowanie nowych urządzeń, w ostatnich latach tempo zużycia domowych sprzętów naprawdę przyspieszyło.
Tagi: , ,
Napisano w Konsole